Hoop, Tom Waes en zomerkampen

12 maart 2020. Op deze datum veranderde alles wat ik en ongetwijfeld vele andere studenten uit het tweede jaar Toerisme en recreatiemanagement voor ogen hadden.

We waren een kleine twee weken van de examenperiode. De voorbereidingen waren klaar om voor een laatste keer alles te geven op de schoolbanken voor dit academie jaar. Na de examens volgde wat voor vele een hoogtepunt moest worden: sommigen gingen naar het buitenland, anderen bleven in ons kleine landje om hun stage eindelijk te beginnen. Eindelijk werkervaring opdoen en de schoolbanken tijdelijk vaarwel zeggen. Na het vele mailverkeer, de gesprekken met leerkrachten en stageplaatsen en een stagebeurs bezocht te hebben, was het eindelijk zover. Een prachtig vooruitzicht, maar dan kwam Covid-19.

Creative lab

De periode die volgde, was heel onzeker: online les volgen, wat met presentaties, wat met de examens? Het moet gezegd worden dat het docententeam ons zo goed mogelijk geholpen heeft, maar ondanks de antwoorden rond de examens bleef de vraag: wat met de stages?

Na de examens kregen we dan de oplossing te horen: “Creative Lab”. Een stageplaats waar je opdrachten kan maken voor bedrijven om hen uit deze crisis te helpen. Het klonk allemaal heel erg mooi, maar de vragen bleven. Er werden ons verschillende keuzes voorgeschoteld om stage te lopen binnen het creative lab, na lang nadenken besloot ik om voor het Research & Development team te kiezen. Het zou een waar avontuur blijken.

At the start of the internship, my term as intern was only postponed and not yet canceled. I was looking forward to leave my home and go to the internship. Unfortunately I got a notice that my internship was canceled. It was at this moment I decided to go all out in the ‘creative lab’, no more reasons to hold back. During the second week, we got introduced to a variety of tasks. The most challenging of these was, and still is, given by Toerisme Vlaanderen. Every fortnight we receive the results of a questionnaire, these results need to be analyzed and interpreted, which is an important and interesting job. We also contacted companies of whom we thought could use our help.

E-Mail

I still remember the first e-mail we got from one of the companies whom we were hoping to help. The moment I saw the mail in my message box I got really excited and had the fear of disappointment in the back of my mind. What would their response be? will they accept or reject our help? I could not wait any longer and opened the e-mail. I read it a first time, a second time, a third time and at that moment I realized that the company was excited to start working with us. Later I happily informed the rest of our department of R&D.

Groot was de verbazing toen ik de leiding over dit project kreeg. De taken werden verdeeld, het werk uitgevoerd. Het leiding geven ging me niet heel slecht af, al blijft werken behind the scenes iets aantrekkelijks hebben. Trots op wat we verwezenlijkt hadden, maar plots kreeg ik telefoon. Het was de verantwoordelijke van het bedrijf waarvoor we gewerkt hadden, ze had slecht nieuws zei ze. Ik slikte. Dan vertelde ze dat de samenwerking stopt: een probleem met de tijdelijke werkloosheid, klonk het.

Zo kwam ook een tweede intensieve en leerrijke week tot een eind met een bericht dat ik niet verwacht had te moeten sturen naar “mijn team”: Het geleverde werk was top, maar toch heeft het bedrijf tot grote teleurstelling besloten om de samenwerking stop te zetten.

-Brian Cops

Gerelateerde berichten

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven