Het is niet belangrijk wat je doet maar hoe je het doet

Ik ben Tine en de afgelopen weken kreeg ik de kans om kennis te maken met inclusief reizen. De stage bij JPS Tours gaf me de kans om te ontdekken of het werken met mensen met een beperking echt iets voor mij is of niet.

JPS Tours

JPS Tours organise des voyages personnalisés pour les personnes souffrant de handicaps moteurs et mentaux. L’entreprise se concentre sur les voyages inclusifs et responsables. Les voyages sont toujours guidés par des Travelbutlers compétents et comptent généralement un maximum de 7 participants. Outre les vacances près de chez vous, JPS Tours organise également des excursions d’une journée, des vacances en avion, en bus, des vacances actives et des voyages pendant les vacances d’hiver. JPS Tours est une entreprise très accessible où je me suis tout de suite sentie à mon aise. Tout le monde est très sympathique et essaie de vous faire participer autant que possible aux activités de l’entreprise.

België herontdekken

Mijn job bestond normaal gezien voornamelijk uit het begeleiden van gasten, het organiseren van de reis, voorbereidingen treffen, … Door Covid-19 konden enkele reizen helaas niet doorgaan. Mijn baas heeft er desondanks toch alles aan gedaan om me zoveel mogelijk praktijkervaring te geven. Zo ging ik mee fietsen in de Kalmthoutse Heide en de Antwerpse haven. Daarnaast mocht ik mee op fietsvakantie naar Mol en enkele dagen op bezoek komen tijdens de vakanties aan de Belgische kust. Het hoogtepunt en mooie afsluiter van de stage zou een achtdaagse wandelvakantie in Duitsland zijn die ik volledig zelf mocht begeleiden. Door de huidige coronamaatregelen zal deze vakantie in het prachtige België doorgaan. Het idee om helemaal zelf een reis te begeleiden wekt toch wel wat stress maar vooral ook heel veel enthousiasme bij me op!

Malgré les mesures corona, je suis toujours très reconnaissant de l’expérience pratique que j’ai acquise jusqu’à présent. Les gens sont tellement reconnaissants pour le temps et les efforts que vous consacrez à un voyage et le groupe avec lequel vous êtes sur la route s’assure qu’il y a toujours de l’ambiance. La règle d’or pour mener à bien le rôle de Travelbutler est la suivante : “L’important n’est pas ce que vous faites, mais comment vous le faites”.

Met een positieve blik naar de toekomst

Net zoals ik in het begin van mijn stage vragen jullie je waarschijnlijk nu ook af hoe ik dan de rest van de stagedagen moest opvullen. Wel, ook hier stonden er weer enkele toffe taken voor mij klaar!

Partant du principe qu’en 2022, nous pourrons à nouveau voyager à l’étranger sans aucune restriction, j’ai été chargé d’élaborer le plan de voyage 2022. J’ai été autorisé à ajouter de nouvelles destinations aux voyages déjà planifiés. En outre, j’ai recherché les organisations de vie protégée ou abritée qui sont intéressantes pour attirer de nouveaux hôtes. J’ai également eu l’occasion de représenter l’entreprise lors du Germany Travel Mart virtuel, un événement de plusieurs jours au cours duquel des entreprises et des organisations allemandes présentent leurs produits et établissent des contacts avec d’autres entreprises étrangères.

Gevarieerde job voor iedereen met een hart voor inclusief reizen

Nu mijn stage op z’n einde loopt dringt het steeds meer en meer door hoeveel geluk ik had met mijn stageplaats. Het werk is gevarieerd, leerrijk en de gasten waarmee je op pad gaat zijn erg dankbaar. Het gaf me de ideale mogelijkheid om te ontdekken of het organiseren van reizen voor mensen met een beperking in de toekomst iets voor mij zou zijn. De stageplaats is dan ook een echte aanrader voor iedereen met een hart en passie voor inclusief reizen.

Who runs the world? Students!

This year I was able to join the International Office team. This team works a lot behind the sc(re)enes for the students who leave on foreign internships or go study abroad, but also for foreigners who come join us!

The wonder-team.
The International Office team, or IO for short, consists of 5 members: Annelore, Marieke, Emma, Hilde and Johan. Johan will retire at the end of this schoolyear.
To summarize briefly, they are responsible for the so-called ‘Welcome days’ (I’ll tell you more about it later) and giving them the most recent information about visas, appointments, paper ect, which is quite a lot of work because they have to keep up with all the latest information to enter every country. All this is information is constantly updated on EhB’s beautiful ‘Go Abroad’ page. De nada!

Below you can find the location of the office. Do you recognise?

Campus Kaai EhB, Anderlecht

Takenpakket
In het begin wist het team niet goed wat ze mij als takenpakket gingen geven, omdat ze voor de eerste keer, met open armen, een Toerisme- en recreatiemanagement stagiaire in hun team verwelkomden.
Al snel werd ik in verschillende projecten geïntegreerd, ik wist niet altijd wat het inhield maar het was het proberen waard. Zo heb ik ook elk teamlid individueel ontmoet… via een scherm. Want ja, in tijden van corona mochten we niet naar het bureau, tenzij het om een geldige reden ging.
Mijn taken waren zeer gevarieerd. Ik mocht een affiche creëren om studenten en het personeel te sensibiliseren voor duurzaamheid, vijf internationale projecten samenvatten die binnenkort ook op de EhB-site komen, PowerPoint maken e.d.

Een andere grote taak was de Welcome Days voorbereiden. Dit deed ik samen met Emma. We spreken over ‘Days’ omdat het op twee dagen gebeurt, net voor de start van het academiejaar. We zijn eerst op zoek gegaan naar de personen die vorig jaar een presentatie zijn komen geven en gevraagd of ze het dit jaar opnieuw willen doen. We hebben ook nagedacht over een ijsbreker-spel, dit zorgt ervoor dat als de inkomende studenten toekomen op de afspraak dat de spanning er snel vanaf is. De bedoeling is dat ze met elkaar praten om zo een netwerk op te bouwen en een gesprek voeren met elkaar. Dit was zeer leuk om dit met haar te organiseren.

Who said you can’t organize an event?
Miraculously, I was also allowed to attend an event in April! Together with Marieke and Saar, I was allowed to organise ‘Brussels Lab’. The aim of this was to make teachers and staff look at Brussels with a more open mind. First, we gave a short presentation on ‘Brussels and figures’, followed by what the participants thought of Brussels. Finally, I was allowed to visit a neighbourhood with a group. We had the choice between Matongé, Marolles or Anderlecht. I visited Matongé and Anderlecht! Very nice!

Finally, what I take away from this internship is that I now know what I am good at and what I still need to work on. It is certainly a team and an internship that I will never forget.

CONNECTED!

Hoe je binnen een reisbureau alle uiteinden van de wereld met elkaar verbindt.

16 weken stage lopen in een covid-19 periode is een atypische leerperiode geweest ten opzichte van de klassieke stages. Het reisbureau Connections lanceerde net in deze periode een nieuw concept waarin de klant in een warme, gezellige opstelling wordt ontvangen. De fysieke afstand die we met de klant moesten respecteren tijdens de hygiëne maatregels hebben we op een andere manier moeten opvullen. De eerste weken waren er afwisselend momenten van opleiding in de hoofdzetel van Connections in Vilvoorde, activiteiten in de travel shop, die uiteindelijk maar twee dagen per week open was en contacten met klanten via telefoon of mail. Tijdens deze  interessante dagen heb ik uitgebreid de verschillende facetten van de producten en de bestemmingen die Connections aanbiedt kunnen ontdekken en toelichten aan de klanten.

Les jours où j’étais présente dans l’agence de voyage, je devais beaucoup observer. Je m’installais à côté d’une collègue pour suivre les conversations avec les clients. Après plusieurs semaines, je pouvais aider mes collègues à rechercher des vols , des transferts et des hôtels. Les jours où j’étais à la maison, je traitais des mails ou je composais des voyages.

De ligging van het volledig nieuwe bureau in het stadscentrum was perfect. Het reisbureau diende ook als showroom voor het decoratiemerk Pomax. Voorbijgangers of klanten konden dan ook alle meubelen kopen die te zien waren in de travel shop. Vele klanten kwamen ook even langs om die meubels et accessoires te bezichtigen zonder onmiddellijk reisinfo aan te vragen. Si tu aimes voyager et si tu aimes faire rêver des personnes, alors c’est l’endroit parfait ! Beaucoup de clients entraient dans l’agence sans vraiment avoir une idée de leur destination de voyage. Dès lors il est important de poser des questions aux clients pour savoir ce qu’ils aiment et il est aussi primordial d’avoir une bonne connaissance des destinations que l’agence propose.

A la fin de mon stage j’ai eu le sentiment d’avoir connecté des clients partout dans le monde.

I WOULD LIKE TO THANK THE LOVELY CORONAVIRUS

Amanjena, Marrakech. Een hotel in het aanbod van ED dat ik behandeld heb. Ook één van mijn favorieten.

De job die ik kreeg bij Pegase Travel is een job die jij nooit zal krijgen als je ook kiest om hier stage te lopen. Dit heeft twee redenen. Als eerste is mijn job een gevolg van het meest brandende onderwerp van het voorbije anderhalf jaar, het coronavirus. Dit is allicht bij de meerderheid van de stageplaatsen het geval. Daarnaast is mijn job ook het gevolg van een grote verandering binnen het bedrijf. De machthebbende investeerders besloten in januari 2021 naast Pegase Travel nog een andere touroperator over te kopen dat zich specialiseert in luxereizen. Ik kreeg de kans bij te dragen aan de opstart van het nieuwe bedrijf. 

Exclusive Destinations was only taken over from the previous owners this year. Previously, the company was located in Sint-Martens-Latem but was in danger of going bankrupt. In the nick of time, the investors from Pegase Travel, managed to buy the company and give it a new life. Exclusive Destinations would still be a business on its own, just like Pegase. They only have common employees. The biggest difference between the two is that Pegase focuses on more European destinations and the sale of package holidays. Exclusive Destinations, on the other hand, has a very wide range outside Europe and sells accommodation, flights and transfers separately.

Aangezien de overname nog pril is, staat er nog heel veel werk voor de boeg. De hedendaagse verkoop van reizen gebeurt steeds meer online. Hiervoor is er natuurlijk een website nodig. De nieuwe website van Exclusive Destinations zou het belangrijkste distributiekanaal moeten worden. Hier vinden klanten alle accommodaties die ED aanbiedt. Elk hotel moet met zo veel mogelijk informatie op de website staan, zodat de klant weet of de accommodatie voldoet aan zijn eisen. Mijn taak was om deze hotels in te geven in Sitecore, een contentmanagementsysteem dat nadien mijn input zal doorstromen naar de website. Hier voer ik alle faciliteiten in. Ook de foto’s die op de website komen zijn mijn verantwoordelijkheid. Hierdoor leerde ik veel over de bestemmingen zelf, zoals ik had gehoopt. Dit is een eentonige job. Al werd deze af en toe afgewisseld door bijvoorbeeld een B2B nieuwbrief schrijven, reisdocumenten vertalen of webinars volgen. De webinars waren telkens opnieuw heel leerrijk, voornamelijk die van Pegase zelf. Dit gebeurde echter allemaal van thuis uit.

Now, I don’t want to scare you with this monotonous job. As I said, this is also a result of the coronavirus. Thank you, COVID! I was very sad to hear what an internship at Pegase is like during normal times. Then they sometimes take the intern on a three-day trip to Paris, a gathering in Madrid or a business dinner with a customer. If they can guarantee me these jobs in a next internship, I wouldn’t hesitate to do an internship there again. The colleagues will welcome you with open arms.

Amanjena, Marrakech. Een hotel in het aanbod van ED dat ik behandeld heb.

Ik moet wel zeggen dat de niche luxereizen je moet interesseren om iets uit deze stage te halen. Ik ben heel dankbaar dat mijn allereerste stage al zo dicht bij mijn interesses ligt. 

Niet de stage die ik verwachtte te lopen

Ik dacht snel een gemiddelde stage te lopen zoals iedereen. Zou ik het leuk vinden? hmm.. weet ik niet, 9 weken en het is voorbij.
Hoe voel ik mij nu? Heb ik dezelfde gevoel zoals toen? NO WAY!

Dat het een stage ging zijn zoals ik het nu ervaar had ik nooit verwacht. Oké, even terug naar het begin. Voordat mijn stage begon bij Zuiderhuis had ik altijd gehoopt op een buitenlandse stage te lopen. Omwille van de huidige omstandigheden was dit uiteraard niet mogelijk en kwam ik terecht bij Zuiderhuis. Een touroperator gespecialiseerd in actieve reizen.

Ik heb altijd al gezegd dat ik niet zou werken achter een bureau omdat het veel te ‘inactief’ en ‘niets voor mij’ is. Nu ik als stagiaire assistentie verkoop van wandelreizen meedraai kan ik garanderen dat die niet meer het geval is.

Mijn taken verschillen van dag tot dag. Ik leer elke dag wel iets nieuws bij. Mijn taken omvatten van bestelbonnen opmaken tot telefoons beantwoorden, reisdocumenten samenstellen en afspraken hebben met klanten om de perfecte actieve reis voor hen te vinden.

Toen ik voor het eerst hoorde dat ik telefonie moest doen had ik een miljoen bezorgdheden.

Wat als ik iets verkeerd zeg? Wat als ik niet weet wat ik moet zeggen? Hoe neem ik de telefoon op? Wat als de klant boos is?

Maar nu 8 weken later heb ik alles onder de knie. Van telefonie tot mailtjes noem het maar op ik kan het allemaal! Een vraagje hier en daar gebeurt nog natuurlijk maar ik kan zeker zelfstandig te werk. Ondertussen ken ik ook onze populaire wandelreizen al goed genoeg om specifieke vragen te beantwoorden hierover.

I remember being overwhelmed during my first week. All the new information about a booking, the website, new terms and tools that I’ve never heard of before. I was afraid I would make a mistake so every time I finished something I would ask my mentor to check it for me to see if I didn’t make any mistakes. When time passed I’ve became more confident in my work and at a certain point I hardly asked any questions. And yes I’ve had times when I’ve struggled but these were the most educational moments during my internship.

Going on a holiday is always something that people are looking forward to, just to have some time for themselves to recharge and get away from reality for a little. Knowing that I play a part in their holiday experience means the world to me. I’m so grateful for this experience because my vision has widened and maybe I’ll get to have a job like this in the future.

Everyone in the tourism industry plays a part, it doesn’t matter if it’s big or small and by doing this internship, this has really started to sink in. At the end of the day I am very grateful I’ve got to do my internship with Zuiderhuis and I’ve learned so much the past few weeks.

Begonia Travel, In touch with tomorrow.

Stage lopen bij Begonia Reizen was een ontzettend leerrijke en leuke periode. Ik heb alle kansen grijpt waar ik mezelf beter kon uiten en op professioneel vlak kon bewijzen. Het was een uitdagende en soms overweldigende job.

What makes you as a travelspecialist so special you may ask? Sitting at a desk behind the computer screen is more than just booking a trip, it’s dreams and desires that you make come true. How fascinating is it that you are able to guide your clients with your professional advice and knowledge. The trust the client has in you is simply indescribable. But the best part is of course that they have something they are looking forward to and the enthusiasm when they get to leave on a trip.

tip) Hoe en waar goedkoop een reis boeken? - Lastminuteinfo

As an intern at Begonia Travel, you will be given plenty of room to show the best of yourself. From the top tourist destinations and what they have to offer to sustainable traveling. It is also immensely important to have a personal recommendation in addition to what tour operators offer. A travel consultant who knows exactly what the best restaurants in the destination are and where to find that one quiet beach is pretty cool!

Thanks to the broad knowledge and good training at the internship site as well as at school, you can get on well with everyone’s wants.

The world is a book and those who do not travel read only one page.

Saint Augustine

Yaratıcılık ödüllendiriliyor

Turizmde kariyer yapmak, dünyaya açılmak anlamına geliyor. Hem yurtdışında çalışabiliyor hem de dünyanın dört bir yanından kişilerle temas ediyorsunuz. Çok kültürlü bir ortamda çalışmak ise bizlere deneyim, itibar ve kendine güven kazandırıyor, kariyer basamaklarimizda hızla ilerlemelerinin yolunu açıyor.

Ben öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemine inaniyorum, bu yüzden Begonia Reizen de staj yapmayi tercih ettim. Turizm sektörunun en zor sürecinin bile altindan kalkmayi basarmis bir seyahat acantasinda staj yapabilmek benim icin cok mutluluk verici. Bunun yaninda ögrendiklerim benim icin paha bicilmez. Birkez daha benim icin dogru sektörü sectigimi anladim ve hala bunun verdigi sevinci yasiyorum. Baska insanlara bilgim ile biseyler katabildiysem ne mutlu bana.

For what reason Do We Need Travel Consultants - Travel Geek Mag

Un jour dans ma vie

Always wanted to secretly know what a workday in a town hall looks like? Probably not. But here’s a scoop anyway.

Bonjour à tous ! Aujourd’hui, c’est jeudi le 27 mai 2021. Dans cet article, je vais vous parler d’une journée dans ma vie. Je fais un stage au département de la jeunesse de la commune de Brasschaat. En raison des circonstances, je dois travailler à la maison. Mais aujourd’hui c’est une exception ! Vous voulez savoir ce que je vais faire ? Alors lisez la suite.

Chaque matin, je fais mon agenda pour la journée. Aujourd’hui, j’ai un certain nombre de tâches à accomplir. Il est maintenant 8h30. J’ai une réunion à 9h30, donc dans une heure. Tous les deux semaines, tous les collègues du service de jeunesse se réunissent pour discuter de l’état d’avancement des projets en cours. Ils font également du brainstorming et prennent des décisions. La réunion vient de se terminer et a duré environ 2 heures. Nous avons beaucoup discuté des arrangements pour le covid pendant l’été. Je dois envoyer un courriel important et relire un document que j’ai créé hier. Le document contient des informations sur une promenade thématique sur laquelle je travaille à ce moment.

It’s now 12:30. I’m taking a short lunch break, but I must be quick or else I will be late. I want to take the bus to the office at 13:00. This afternoon I will be working on a new assignement. A colleague will explain how the ‘UiTdatabank’ (= the largest database of leasure activities in Flanders and Brussels) works and afterwards I will post all the current activities in the database.

The Youth Department, in collaboration with external partners, organizes a variety of workshops and other fun activities for all the children and teenagers in Brasschaat throughout the summer. It took me quite a long time to fill in all the details of every activity, but after 3 hours I am done!

It’s now 16:15. Before I head home, I need to speak to a colleague about a new assignment I’ll be working on soon. During the meeting earlier, they had asked me to design a promotional sticker. The aspiring graphic designer in me couldn’t be more excited.

Once home I took a short break and ate dinner with my family. The last thing I will be doing today is pre-write some E-mails that I will have to send tomorrow morning. And we’re finishing up the day at 19:30. Now time to relax! Thanks for reading if you’ve made it this far.

Dag meneer en mevrouw op de fiets

Everybody ready? … Action! One month ago I started my role in the Zuiderhuis story: a story of a tour operator with years of expertise, more than 70 destinations worldwide, 15 travel specialists and thousands of satisfied travelers every year.

Everybody ready? … Action! One month ago I started my role in the Zuiderhuis story: a story of a tour operator with years of expertise, more than 70 destinations worldwide, 15 travel specialists and thousands of satisfied travelers every year.

pov: ik die uit het raam naar de Gentse buitenomgeving staar.

It has been four weeks now. I was on the train with a small (but brave!!) heart, on my way to the office of Zuiderhuis in Ghent. Today I finish the last day of my first internship month. Time for a recap!

Ik herinner me nog heel goed hoe ik de eerste tien minuten na mijn aankomst in het kantoor uit het raam staarde en naar de Gentse buitenomgeving keek. Dit was het dan. Heel even een realitycheck…”dus hier is waar ik de komende twee maanden zal spenderen”… ik voelde me ietwat onwennig en kreeg spontaan heimwee naar mijn simpel studentenleventje. Mijn eerste week was dan ook een rollercoaster van nieuwe indrukken en nieuwe ontmoetingen met mijn nieuwe collega’s. Stapsgewijs leerde mijn mentor me meedraaien in de wereld van de fietsvakanties. Routeboekjes aanpassen, offertes aanmaken of telefonisch contact met onze klanten? You name it. Ondertussen heb ik alles onder de knie en word ik aanzien als een volwaardige collega, en wat doet dat deugd als een tweedejaarsstudent in een omgeving van ervaren specialisten.

The end of my internship is approaching. After weeks of swearing by the student life, I have to admit that I am going to miss the working life at Zuiderhuis. Little by little, I have gotten used to the routine that this internship period is giving me. My days always look the same, yet they are different every time. My daily routine starts with checking the mailbox and answering dozens of phone calls: a routine job. But all the different personalities and voices that I get on the phone, as well as all the different questions I get in my mailbox, make every day just that little different.

Ik herinner me nog heel goed hoe ik uit het raam staarde en naar de Gentse buitenomgeving keek. Twee maanden later doe ik hetzelfde. Dit was het dan: voor echt nu. Mijn rol in het Zuiderhuis-verhaal is tot een einde gekomen. En of ik het hier zal missen. Dag liefste collega’s op kantoor en klant op de fiets. Gudrun out! Mic drop.

Having a once-in-a-lifetime experience @Travelbase

Stage lopen ten tijde van een pandemie, het is niet evident. Velen onder ons snakten naar het verre buitenland maar you take what you get and you don’t get upset. In dit blogbericht neem ik je mee doorheen mijn stage avontuur bij Travelbase.

Stage lopen ten tijde van een pandemie, het is niet evident. Velen onder ons snakten naar het verre buitenland maar…you take what you get and you don’t get upset. In dit blogbericht neem ik je mee doorheen mijn stage avontuur bij Travelbase.

Maart 2021, ‘Queen C’ dacht er nog belange niet aan om haar koffers te pakken. Het werd spannend afwachten hoe de zomer van 2021 er zou uitzien. Nog spannender was dat ik in maart 2021 mijn stage bij Travelbase zou beginnen. De vraag waarmee ik in het begin van de stage zat was ‘Welke travel agency slaagt er nu in om reizen te verkopen tijdens een pandemie?’. Het antwoord was ‘Travelbase’: alle trips zijn zo goed als uitverkocht, ONGELOFELIJK’.

What happens in the urban jungle office in Ghent?

The fancy Basecamp office in Ghent was where I started my first day. When I say fancy, I mean an office in an industrial and urban jungle style with a stand-up desk, meeting pods and huge rose windows.

During my first days I may have been a bit insecure and shy, as usual. But this seemed to change quickly as I had the most welcoming and supportive coach of the office. Esteban (my coach) or the ‘dad of marketing’ taught me the tricks of the trade. In less than a month I gained amazing insights on how using social media can increase the success of your brand. You may think it is ridiculous to use social media as a marketing tool but believe me, it works wonders. In less than 3 months we gained more than 2,5K followers by posting on a regular basis. We experimented with editing videos for platforms such as Instagram Reels and TikTok.

Life of a content writer

In addition to using socials as a very strong marketing tool, I was also responsible for writing the Travelbase Magazine. This is a travel brochure, but as that sounds too outdated, we call it a magazine. This was a great amount of work because there are a lot of new projects. Afterall, I had a lot of fun making it, as I love writing and as we have fantastic pictures of our own to implement in the magazine.

My unique experience

Bij Travelbase draait alles rond ‘the experience’, en zo was deel uitmaken van dit fantastisch team ook een hele ervaring. Ik werd direct met open armen ontvangen net zoals alle andere studenten die hier stage deden. Als stagiaire maak je zoals de andere werknemers deel uit van het hecht team dat nooit nee zegt tegen een leuke teambuilding of een gezellige middagpauze.

It’s all about the journey, not the destination

Carl Lewis

If there would be one lifechanging thing that I will always take with me from Travelbase, it would be that it’s all about the journey, not the destination. My internship was a journey full of ups, downs and mostly a journey with a lot of learning paths. I often compare life with a life long journey, and as learning how to live takes a whole life, you better make it a nice journey.

PS. Wil je even wegdromen of kijken wat ik de voorbije maand gedaan heb?  Check dan zeker de socialemediakanalen ?

Wildtrails, a way of living

Als je sociaal, hulpvaardig en gemotiveerd bent, is WildTrails de ideale stageplaats voor jou. Dit bedrijf is een tailor-made firma gelegen te Jupille, in de omstreek van La Roche en Ardenne. Ze zetten vooral in op bedrijven, maar uiteraard zijn particulieren hier ook welkom. Voor bedrijven gaat het eerder over evenementen, seminaries of vergaderingen in combinatie met activiteiten en de gewenste catering. Bij particulieren gaat het vooral over avontuurlijke activiteiten zoals kajak, rafting, adventure, quad bike, E-bike, lasergame, speleologie en nog zoveel meer. 

Nog niet overtuigd van deze stageplaats, wacht maar, ik zal je mijn ervaring bij Wildtrails uitgebreid vertellen. Na een lange zoektocht naar een stageplaats in de toeristische en recreatieve sector heb ik last minute via via contact opgenomen met het outdoorbedrijf WildTrails. Ik stuurde mijn cv en motivatiebrief op, maar verwachtte eigenlijk niet echt een positief antwoord van hen omdat ik geen enkele ervaring had in deze sector en dat mijn voorgaande studentenjob hier niets mee te maken had.

Quelques jours plus tard, j’ai reçu un appel et j’étais invitée à venir visiter les bureaux et l’ensemble du site de WildTrails. Après une conversation avec le patron, j’ai été autorisée à revenir après les vacances de Pâques en tant que stagiaire dans le bureau. Au début, les personnes du bureau étaient un peu réticentes à me former car cela leur prend toujours beaucoup de temps et les retient de leur travail urgent. Après quelques jours de stage, les moniteurs m’ont immédiatement intégrée au groupe et j’ai participé à des activités amusantes comme des soirées jeux de société et un death ride. 

Afin de vous donner une meilleure idée de ce que j’ai fait pendant neuf semaines, je vais vous présenter brièvement mes tâches. 

Au début, j’ai effectué quelques tâches de mise en page, édité des photos et fait beaucoup de marketing visuel, comme la création des posts pour Facebook, Instagram et LinkedIn de WildTrails. Après quelques semaines, j’ai pris beaucoup de responsabilités au téléphone et les 6 dernières semaines, j’étais responsable de toutes les demandes des particuliers. Il s’agissait de traiter les e-mails contenant des demandes ou de répondre aux questions des clients. C’était vraiment bien qu’ils me fassent confiance ici et qu’ils me laissent faire les choses de manière indépendante. Je pouvais toujours choisir quand je faisais quoi et j’avais des horaires flexibles.  

Waar wacht je nog op?