You are not interested in aviation? Skip my blog.

Dear passengers, a little reminder before take-off. Please have a drink, unfasten your seatbelt, sit back and enjoy the blog.

Now that all the non-aviation interested people are gone, I can start telling aviation enthusiasts how my internship was! What do you think when I tell you “United” now? I immediately thought of Dreamliner, Boeing 777 and typical American pilots like Sully Sullenberger. Those were my first thoughts when I was told there was an internship opportunity at United. 

First time on tarmac with United fluo jacket

Having United Airlines on your resume as an experience doesn’t sound bad, especially if you want to build your career within the airline industry. I already work as a redcap, and making new important connections from within United Airlines was appealing to me, because yes, what’s the actual point of working unpaid? Experience and connections hé!

Office view

Als redcap heb ik een brede kennis van grondoperaties op de luchthaven. Als je op het tarmac staat, vergeet je soms dat de cijfers die je ziet en gebruikt eigenlijk mensen zijn en veel meer zijn dan alleen maar cijfers. Ik vond het interessant om dit te ontdekken en ervaring op te doen binnen de Customer zijde, dus de andere kant van de luchthaven.

When the loaders first saw their Redcap working for United 🙂

J’ai commencé à travailler en tant que représentant du service clientèle pour United Airlines pendant une période de 9 semaines. J’ai eu l’occasion de travailler dans tous les départements, y compris l’enregistrement des personnes, l’embarquement des vols, le contrôle des passagers en transfert et le traitement des plaintes. Lorsque vous êtes en contact avec les passagers, vous devez veiller à apporter votre patience tous les jours, et peut-être aussi un peu en réserve, car avec moi, elle est montée rapidement.

Bu staj sırasında pek çok şey öğrendim ve önemli insanlarla tanıştım. United’da çalışmaya başladıktan sonra, sizinle United arasında tarif etmekte zorlanacağım özel bir bağ oluşuyor. United’da kalmak için bir teklif vardı, ancak sonunda redcap olarak çalışmaya devam etmeyi seçtim.

Ce stage m’a appris que je préfère travailler sur le tarmac, mais que je reste toujours connecté à United. Binnenkort begin ik met het coördineren van turnarounds van United vluchten, en ik kijk nu al uit naar de hereniging met mijn oude collega’s. And finally, I promise never to get angry again when another passenger checks in late and I get the late bags on the tarmac! 

Loading process of ULDs on a Dreamliner

Auteur: serafettin.duran@student.ehb.be

aan het schrijven...

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.