Je moet weten dat United Airlines een internationale luchtvaartmaatschappij is met dagelijkse drie ochtendvluchten naar Chicago, Newark en Washington. Daarnaast is er ook nog een vlucht naar Newark om 14:15 uur, maar aangezien mijn dienst van 6:30 tot 12:30 heb ik deze vlucht nooit hoeven uit te voeren.

At 6:30 am, my day as a Customer Service Representative started in our office. Here, we discussed who would perform which role and checked if there were any special situations on the flights. Oh yes, on my first internship day, I was immediately informed that a passenger had died on board a United flight from Chicago to Belgium, so the plane was forced to land in another country. As a result, the first flight to Chicago was cancelled. It was an intense situation…
My days as a Customer Service Representative at United Airlines were always full of variety and dynamism. From checking in passengers and labelling luggage to personally handing out boarding passes and providing detailed information about gates and boarding times to passengers. Besides our check-in counters, there are also self check-in machines where I helped passengers with bag drop and then directed them to the right counter, called the bag drop counter.


Bij de transferbalie vervulde ik diverse rollen: als greeter 1 begroette ik passagiers en leidde ik hen naar de juiste rij op basis van hun vluchtstatus. Aan de gate scande ik de instapkaarten en wenste een veilige en goede reis aan de passagiers toe. Als greeter 2 was ik verantwoordelijk voor het controleren van de zitplaatsen. Als ze nog geen zitplaats hadden, verwees ik hen door de transferbalie waar mijn collega’s zaten. Zij gaven dan een zitplaats. Daarnaast hield ik een lijst met namen bij. Als een passagier op die lijst stond, ging dat meestal om ontbrekende documentinformatie ontbrak en moest ik die passagier ook naar de transferbalie sturen.
Bij vertragingen en annuleringen stond ik klaar om passagiers te informeren en hen te voorzien van vouchers met snacks en water om hun wachttijd zo aangenaam mogelijk te maken.



Don’t forget that as an intern, you’re never alone, you have nice colleagues at United Airlines that are always there to help, and I really liked that.
En zo komen we aan het einde van mijn blog. Mijn stage bij United Airlines was echt een avontuur. Geen dag was hetzelfde en elke ervaring heeft mijn passie voor de luchtvaart versterkt. Ik kijk ernaar uit om mijn carrière voort te zetten en nieuwe avonturen aan te gaan in deze dynamische industrie!
If this is also something that interests you, I would not hesitate for a moment and get an internship with United Airlines right away 😊

