Eén jaar heb ik de stage bij TUI moeten uitstellen wegens covid, en nog was ik niet voorbereid op hoe hard ik hiervan zou genieten. Ik voelde dat ik het heel erg heb gemist om weer in het buitenland te werken in de vakantiesfeer en nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe ervaringen op te doen. Ik hou er zelf van om op vakantie te gaan en andere landen te ontdekken dus ik doe niets liever dan mensen helpen om hun vakantie zo onvergetelijk mogelijk te maken. Ik heb al vaker gewerkt in het buitenland en in toerisme maar nog nooit als hotelrep. Er komt zoveel meer bij kijken dan ik had verwacht. Ons doel is natuurlijk om omzet te maken en goede CSQ’s (Customer Service Questionnaire) te leveren maar dit is niet alles. Wij staan in voor de klachtenbehandeling, contacten tussen hotel en TUI, verkoop van excursies, medische ongevallen, enz. Hoe mooi en leuk het allemaal ook klinkt het is zeker geen gemakkelijke job en de werkplaats verlaten betekend niet dat je klaar bent met werken. This job is more than just a nine to five job, we are here to give the guests the best experience possible. A normal day would look like this. When we arrive at the hotel we start with the walkies, which is going around the hotel and sliding an invitation for our highlights meeting under the doors of our new arrivals. By the time we finish the walkies and we arrive back to our desks often there are already guests waiting for us to assist them so we sit at our desk and help out our guests one by one. The cases we would then get would be regarding transfer times from the airport to the hotel, complaints about the hotel, information about the hotel or excursions, lost suitcases, etc. After this between 10.00 -12.00 we hold our highlights meeting which means we are with not so many people at our desk, and it is often then that guests are queuing in line. Once this is finished, we have a lunch break and in the afternoon we often work on the complaints and cases we received in the morning since the rush is only in the morning and the afternoon is a bit more quiet. Once we leave the hotel we still have to check or teams and tims (messages from the TUI app) in the evening to see if there are no changes for excursions the day after or to see if there are no urgent cases we need to deal with. Dit is voor on seen ‘normale’ werkdag het is heel beknopt uitgelegd maar het is diepgaander dan hier beschreven en het is heel belonend en ik heb een hele leuke team aan mijn zijde staan en daarom kom ik dagelijks naar het hotel met een glimlach.

