Stuur mensen op hun droomvakantie

Trusting, unique, inspiring – a.k.a TUI. Ongetwijfeld al van gehoord. Als stagiaire in een TUI-shop maak je deel uit van de grootste speler in de toeristische sector. Wat je precies gaat doen voor het bedrijf, staat in dit blogbericht.

Als stagiaire in een TUI-shop, werk je in een team van professionals die je omver zullen blazen met hun uitgebreide productkennis. Tijdens verkoopgesprekken zul je merken dat de travel consultants “elke centimeter” van “hun” hotels kennen. Je zal ook zien dat ze een hotel waar ze zelf zijn verbleven, veel makkelijker verkopen. Het adviseren en overtuigen van een klant zit in hun bloed. Soms wil een klant enkel een prijsberekening. Het team in de TUI-shop geeft elkaar altijd feedback en soms als het nodig is, komt men meeluisteren naar een verkoopgesprek en helpt men elkaar. Soms door een berichtje te sturen tijdens een gesprek met de klant : hé, een antwoord op vraag van mijn klant ! Open het berichtje van de collega die mee gevolgd heeft met je gesprek met de klant et voilà.

How exciting it all may sound, at the beginning of your journey, you won’t do sales pitches. You’ll gradually learn how to deal with clients and how to speak to them. You’ll be welcoming them in the office. This will be your first encounter with a client. Exciting, don’t you think? Moving on with your journey, you’ll learn how to prepare the travel documents for the clients. This includes checking them, printing them, preparing them, and finally informing the clients about their arrival. You can inform the clients about the arrival of their documents by either sending them an e-mail or calling them. This way you’ll learn how to communicate with clients.

Vervolgens ga je de documenten overhandigen aan de klanten. Je gaat ze niet alleen moeten geven aan de klanten, maar je gaat ze ook met hen overlopen. Dit zal een van de eerste keren zijn waarbij je iets doet voor een klant in het kantoor.

If the clients request further information about a hotel, your task may be to contact the hotel. This might be in a language other than Dutch (usually English :D)

During your journey, you’ll expand your knowledge and will gain experience in the travel sector. Furthermore, you’ll meet clients you won’t forget about quickly. If making people happy makes you happy, then this is the place for you.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.