Learning to become an Accountmanager in the world of events & incentives

Hi there!

Mijn naam is Yline en via mijn studie (Toerisme- en recreatiemanagement) heb ik de kans gekregen om een nieuwe uitdaging aan te gaan als Assistant Accountmanager bij De Buck Agency te Gent. In deze 4 maanden ga ik het reilen en zeilen van de evenementen- en incentivessector ontdekken. Ik ben vrij zeker dat ik in de toeristische sector wil werken, maar ik heb helaas mij passie nog niet gevonden. Misschien ontdek ik tijdens dit avontuur wel enkele verborgen talenten en passies. In deze blog ga ik een beetje uitleggen hoe de 4 maanden zijn verlopen!

My first day on the job was very nerve-racking, I am always very excited and nervous for new things because that’s just who I am as a person. But, luckily for me, everybody was very friendly from the first minute I arrived. I got my own desk and my own De Buck Agency email adress, so I felt very fancy. Me and the other intern got a tour of the building and met everyone, after we received an information session about the do’s and don’ts of the company, we were immediately put to work.

We kregen zeer veel informatie de eerste week, dit was natuurlijk soms een beetje overweldigend maar het fijne aan hun aanpak is dat ze een uurtje uitleg geven over een bepaald onderwerp en het ons dan in de praktijk laten proberen en het dan later samen met ons verbeteren. Zo kon ik zelf alles op mijn eigen tempo uitzoeken en als ik iets niet begreep kon ik het aan iemand vragen en ik werd direct geholpen. Zo heb ik in mijn eerste 2 weken geleerd om vluchten op te zoeken en schematisch samen te vatten, programmaboekjes ontwerpen, offertes die zijn binnengekomen in ons systeem zetten, helpen de laatste voorbereidingen in orde te maken voor een incentive naar Porto en de printer proberen onder de knie te krijgen, wat niet zo gemakkelijk is ;).

Unfortunately Covid-19 came lurking around the corner and just like almost everyone in Belgium I had to start working from home, which was a bit of a struggle for me in the beginning because I am easily distracted by EVERYTHING. But I learned and I realised I was very fortunate that I could still proceed with my internship. The following months I made a lot of Destination Management Summaries (powerpoints with all the highlights of a destination), I updated the hotel- and venuelist and I created my very own incentive to Cyprus.

Ik ben ontzettend blij dat ik mijn stage bij De Buck Agency heb mogen doen, een beetje jammer van de corona situatie maar daar is helaas niets aan te doen en ik heb er het beste van proberen te maken en ik ben er vrij zeker van dat dit goed gelukt is!

Hope you liked it and maybe until my next blog (:

Groetjes,

Yline

(Aangezien ik niet de tijd heb gehad om zelf een foto te maken, omschrijft deze het beste wat De Buck Agency inhoudt)

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.