Niet de stage die ik verwachtte te lopen

Ik dacht snel een gemiddelde stage te lopen zoals iedereen. Zou ik het leuk vinden? hmm.. weet ik niet, 9 weken en het is voorbij.
Hoe voel ik mij nu? Heb ik dezelfde gevoel zoals toen? NO WAY!

Dat het een stage ging zijn zoals ik het nu ervaar had ik nooit verwacht. Oké, even terug naar het begin. Voordat mijn stage begon bij Zuiderhuis had ik altijd gehoopt op een buitenlandse stage te lopen. Omwille van de huidige omstandigheden was dit uiteraard niet mogelijk en kwam ik terecht bij Zuiderhuis. Een touroperator gespecialiseerd in actieve reizen.

Ik heb altijd al gezegd dat ik niet zou werken achter een bureau omdat het veel te ‘inactief’ en ‘niets voor mij’ is. Nu ik als stagiaire assistentie verkoop van wandelreizen meedraai kan ik garanderen dat die niet meer het geval is.

Mijn taken verschillen van dag tot dag. Ik leer elke dag wel iets nieuws bij. Mijn taken omvatten van bestelbonnen opmaken tot telefoons beantwoorden, reisdocumenten samenstellen en afspraken hebben met klanten om de perfecte actieve reis voor hen te vinden.

Toen ik voor het eerst hoorde dat ik telefonie moest doen had ik een miljoen bezorgdheden.

Wat als ik iets verkeerd zeg? Wat als ik niet weet wat ik moet zeggen? Hoe neem ik de telefoon op? Wat als de klant boos is?

Maar nu 8 weken later heb ik alles onder de knie. Van telefonie tot mailtjes noem het maar op ik kan het allemaal! Een vraagje hier en daar gebeurt nog natuurlijk maar ik kan zeker zelfstandig te werk. Ondertussen ken ik ook onze populaire wandelreizen al goed genoeg om specifieke vragen te beantwoorden hierover.

I remember being overwhelmed during my first week. All the new information about a booking, the website, new terms and tools that I’ve never heard of before. I was afraid I would make a mistake so every time I finished something I would ask my mentor to check it for me to see if I didn’t make any mistakes. When time passed I’ve became more confident in my work and at a certain point I hardly asked any questions. And yes I’ve had times when I’ve struggled but these were the most educational moments during my internship.

Going on a holiday is always something that people are looking forward to, just to have some time for themselves to recharge and get away from reality for a little. Knowing that I play a part in their holiday experience means the world to me. I’m so grateful for this experience because my vision has widened and maybe I’ll get to have a job like this in the future.

Everyone in the tourism industry plays a part, it doesn’t matter if it’s big or small and by doing this internship, this has really started to sink in. At the end of the day I am very grateful I’ve got to do my internship with Zuiderhuis and I’ve learned so much the past few weeks.

Auteur: aylin.arslan@student.ehb.be

Hallo, wij zijn Aylin, Joseane en Zeynep en vormen samen groep 6. Wij zijn bezig met een afstudeerproject rond het thema Brussel 2030. Als subthema kozen we voor een pop-up museum te organiseren met als locatie Kanal Centre Pompidou. Het doel van dit project is om de lokale bevolking in Brussel en de (inter)nationale toeristen een stapje dichter bij elkaar te brengen. We hopen hiermee een positieve impact te leveren voor Brussel 2030!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.