Het Zuiderhuis in het Verre Noorden (van België)

Toen ik van de stagecoördinator te horen kreeg dat ik stage zou lopen bij het bedrijf dat mijn eerste keuze was, was ik natuurlijk zéér tevreden. Zuiderhuis is namelijk een gerenommeerd reisbureau en dit kunnen tentoonstellen op mijn CV voor latere sollicitaties is natuurlijk een enorme meerwaarde.

Door de dolle extase die dit met zich meebracht, dacht ik er natuurlijk niet aan wat een uitdaging dit zou worden. Ik had er namelijk niet op gerekend dat ik 5 dagen op 7, elke dag, om 6 uur ’s ochtends moest opstaan om, als het openbaar verkeer het toeliet, op tijd aan te komen op de stageplaats. De weg terug naar huis bleek echter nog een grotere uitdaging. Zoals iedereen in België wel weet staat het openbaar vervoer, met name NMBS en De Lijn, niet bekend om haar stiptheid en punctualiteit. Dit zorgde ervoor dat ik op sommige avonden pas na 22 uur ’s avonds terug thuis was. Over een lange werkdag gesproken…

Even though everything I wrote up until now is nowhere near inviting or motivating, the internship itself is not so bad at all. In fact, it is an incredibly fun and educative experience. Every day is different. The costumers I deal with are either very nice and friendly people, whilst you’d wish you could just flick your middle finger and hang up the phone when it comes to the other type of costumer. To make it more understandable for people who know a thing or two about modern pop-culture: imagine the types of customers being either Samwell Tarly or King Joffrey Baratheon.

The atmosphere at work can best be described as the atmosphere seen during the first meeting of the small council after the murder of Daenerys of the House Targaryen, the First of Her Name, Breaker of Chains and Mother of Dragons: fun and informal, with the occasional moment of seriousness.

The tasks I carry out are quite important. I serve as the first point of contact between both local agents and customers when it concerns a reservation or inquiry. I make sure client files are complete and follow up on payments. As soon as the reservation is done, the payment has come through and all on-destination arrangements are made, I am responsible for sending the travel documents to our customers. Without these documents they won’t be able to enjoy their holiday to the fullest.

Ultimately, I conquered all the struggles this internship brought with it – the incredibly early mornings, exhaustingly long days, the different types of costumers that I had to deal with and having no time to myself outside of the dull train-and bus rides for 8 weeks. I managed to adapt to the way things work around the company and felt like a worthy asset to the team.

And that is how I, just like Jon Snow, became the king in the North.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.